...

آشنایی با بلندگو ، هدفون و هدست بلوتوثی

enlightenedدانلود نسخه پی دی اف  |  آشنایی با بلندگو ، هدفون و هدست بلوتوث

آشنایی با بلندگو ، هدفون و هدست بلوتوث

پیشرفت تکنولوژی باعث شد که روش سنتی و دست و پاگیر اتصال سیمی به دستگاههای صوتی وتصویری متحول شود و روش بیسیم ارائه شود.در این مقاله با بلندگو ، هدفون و هدست بلوتوث و قابلیتهای آنها آشنا میشویم.

بلندگوی بلوتوث
به لطف قابلیت بلوتوث میتوانید به صورت بیسیم، از موبایل و تبلت ، کامپیوتر و ... به بلندگوی بلوتوث وصل شوید و ساعتها به پخش موسیقی و صوت مورد علاقه خود در محیط داخل ویا خارج از منزل بپردازید ، از شر کابل و سیم و پریز برق خلاص شوید  و به راحتی آنها را حمل کنید، علاوه بر اینکه صدایی با کیفیت و پر حجم داشته باشید.
آشنایی با بلندگو ، هدفون و هدست بلوتوث اسپیکر بلوتوث

از دیگر قابلیتهای مهم این نوع بلندگوها که بستگی به مدل دستگاه دارد میتوان از امکان شارژ موبایل یا تبلت و دستگاههای دیگر به دلیل وجود پاور بانک در داخل بلندگو، امکان پاسخ گویی به تماسهای تلفنی با پخش صدای بلند، امکان اتصال به صورت باسیم، امکان اتصال چند بلندگو به یکدیگر و پخش یک صدا، امکان اتصال چند موبایل به بلندگو و قابلیت ضد آب نام برد.
 

آشنایی با بلندگو ، هدفون و هدست بلوتوث انواع بلندگو و هدفون سیمی و بی سیم

هدفون بلوتوث
هدفونهای بیسیم به سه گروه تقسیم میشوند: مادون قرمز(IR)، فرکانس-رادیویی(RF) و بلوتوث.عرضه هدفونهای بیسیم و به ویژه بلوتوثی به همراه گسترش فایلهای صوتی mp3 و نیز گسترش روز افزون گوشیهای همراه باعث محبوبیت فراوان این نوع هدفونها شده اند.

تفاوت هدست، هدفون و هندزفری و کاربرد هرکدام

قابلیت بیسیم بودن ، سبکی و قابلیت حمل آسان باعث میشود که بتوانید به راحتی این هدفونها را به هرجایی مثل جاهای شلوغ ، خیابان و به خصوص به محیط های ورزشی و مسافرت جایی که سیمهای آویزان میتوانند دردسر درست کنند ببرید.

آشنایی با بلندگو ، هدفون و هدست بلوتوث

از دیگر قابلیتهای مهم این نوع هدفونها که بستگی به مدل دستگاه دارد میتوان از قابلیت حذف نویز، سرگوشیهای ارگونومیک سیلیکونی با اندازه های مختلف، انواع هدفونهای بلوتوث ورزشی ، قابلیتهایی جهت قفل شدن سری هدفون در گوش جهت جلوگیری از افتادن هدفون، امکان اتصال به صورت باسیم و قابلیت ضد تعریق نام برد.

هدست بلوتوث
با انقلاب اسکایپ و ضبط ویدیوئی ، رونق انفجاری در هدفونهای با میکروفون بوجود آمده است.این نوع هدفونها دو گروه اصلی دارند و به عنوان هدست(Headset)  شناخته میشوند.در واقع هدستها ، هدفونهای با  میکروفون هستند. هدستها به دلیل وجود میکروفون دو کاربرد اصلی دارند: صحبت تلفنی و برنامه های آموزشی و دیگری بازیها. 
 
آشنایی با بلندگو ، هدفون و هدست بلوتوث